top of page
חיפוש

עוברים להקשב: טיפים ללימודים בתקופת המלחמה

הלימודים בתקופת המלחמה הפכו לאתגר משמעותי עבור בני נוער ותלמידים. אם מדובר בהפרעת קשב, הרי שהאתגר הרבה יותר גדול. הנה כמה טיפים שסייעו בלמידה בתקופה המורכבת הזו.


פורסם ב



קושי בלימודים עבור בני הנוער עם הפרעות קשב הוא אינו דבר חדש, אך בתקופות של עומס ולחץ הקשיים בהפרעת קשב מחריפים, כמו היפראקטיביות, ויסות רגשי לקוי הגורם להתקפי זעם ולתסכולים, קשיי סדר וארגון ובידוד חברתי.



מה אפשר לעשות? 

רוב המשפחות מתמודדות בימים אלו עם אתגרים עצומים, אולם, המצב יכול להחמיר במשפחות הקשב. מומלץ להמשיך מעקב רפואי ובמידת הצורך תרופתי. מחקרים מראים כי הטיפול התרופתי מוריד את הסיכון לתחלואה הנלווית ולקשיים הנוספים מבחינה רגשית, תזונתית ועוד.


טיפים ללמידה בתקופת מלחמה


בניית סדר יום – חשוב לבנות מסגרת כמה שיותר ברורה ומובנת. נכון שבני נוער לא אוהבים מסגרת אך הולכים לאיבוד בלעדיה. אפשר לארגן בכל סוף שבוע לו"ז פעילות שבועי, המשלב גם ארוחות מסודרות,  חלוקת משימות גדולות לחלקים קטנים יותר, שיבוץ פעילויות חברתיות, תנועות נוער וכד'. כך לא תגיעו ברגע האחרון עם משימות לא פתורות.


שינה - לתלמיד עייף אין כוח מנטלי, ולכן הוא תנועתי ופחות מרוכז בלימודים. הפרעות בשינה מאפיינות 75% מאנשי הקשב (הירדמות מאוחרת, קושי בהתעוררות ושינה לא רציפה), אולם אלו מחריפות בתקופות כגון זו,  בשל הלחצים שמסביב. לכן, רצוי לנסות לשמור על שגרת שינה מסוימת ומספיק שעות שינה בלילה.


ספורט - נמצא כמסייע בתיעול ההיפראקטיביות והדחף, מגביר יכולת ריכוז, מעלה את הדימוי העצמי ועוד. שילוב ספורט באופן קבוע בסדר היום, ישפיע לטובה גם על היכולת הלימודית. יציאה למרחב בחוץ, תזוזה, יציאה אל השמש או אפילו הקשבה של 5 דקות יומיות למדיטציה, יחוללו פלאים לרמת הקשב בלימודים.


למידה לפי הסגנון האישי שלכם – חשוב לדעת איזה סגנון למידה מאפיין אתכם, וללמוד באופן שמתאים לסגנון. כך למשל: לומד שמיעתי, עדיף שישלב למידה עם חברים, לומד חזותי יותר, עדיף שישקיע את הזמן לסכם, לעשות מצגות ותרשימי זרימה לבד. יש ברשת שאלונים שיכולים לעזור לכם לאבחן איזה סגנון למידה מאפיין אתכם.


המעיטו בצפייה בחדשות – צפייה מרובה בתכנים קשים מהמלחמה, סרטוני זוועות וחדשות רעות, יעלו את מפלס החרדה והסטרס, וכך ישפיעו לרעה על היכולת הלימודית. רצוי גם לבטל התראות מאתרי חדשות.


66 צפיות0 תגובות
001-whatsapp.png
bottom of page