top of page
חיפוש

לרגל יום הספר הבינלאומי: 5 טיפים לעידוד הקריאה

פורסם ב 22.4.24 ב"מעריב". כמו בכל שנה ב-23 באפריל מציינים בעולם את "יום הספר הבינלאומי". קבלו מספר המלצות שיעזרו לילדיכם ולכם לקרוא יותר.


פורסם ב




כולם מודעים לעובדה כי קריאת ספרים חשובה, מלמדת, מרחיבה אופקים, משפרת את היכולת המוחית והזיכרון, והאם זה עוזר לנו לגמוע ספרים ברצף? האם ידיעה זו גורמת לנו לשקוע בספר טוב ולהירדם אתו ביד? 



לרוב בימי ציון לחגיגות הספר, נתלהב, נרכוש ספר שתכננו לקרוא, נחפש חידושים, אולם רבים מכירים את התהליך שמתרחש לאחר מכן: הספר מונח על השולחן בפינת האוכל, משם הוא עובר מטעמי מצפון לשידת המיטה, ובסוף אנו מוצאים את עצמנו שוקעים אל מול סדרת טלוויזיה נוספת.


כל הגירויים סביבנו, החיים עצמם, המשימות הרבות ובכלל כל סגנון החיים שלנו קיבל תפנית וגישה של אינסטנט ואילו הקריאה מחייבת מאמץ ורצון, שפעם היו מובנים מאליהם.


זה נכון שגם היום ישנם אנשים שיודעים ומחוברים לספרים ולא יכולים בלעדיהם, אבל דווקא אותם אנשים אשר בסך הכל רוצים לקרוא ולא מצליחים להגיע לזה, ואותם אנשי קשב שבאופן בלתי רצוני ידחו את המשימה או יתקשו להתחיל אותה, הטיפים האלה עבורכם!


1. זה לא יקפוץ עליכם

דבר ראשון והכי חשוב, זה לא להסתמך על המוטיבציה או על אמונה כי פתאום תקפוץ עליכם המוזה וההשראה, אל תסתמכו על המוטיבציה שתנחת משומקום ותגרום לכם להשאיר את כל ההתחייבויות בצד, לכבות את הנייד ולבקש דממה בבית כי אתם קוראים. כדי שזה יקרה למי שזה לא באוטומט שלו, חשוב להפוך את זה לאחד מההרגלים הקבועים. אפשר לשייך את ההרגל הזה להרגל קיים אחר אותו אתם עושים כדרך חיים, או לסימן קבוע בלוז, כמו למשל: רגע לפני השינה, בזמן שאתם יוצאים מהמקלחת, או כל פעם שאתם חוזרים מטיול עם הכלב" הצמדת ההרגל לדפוס קבוע קיים, יהפוך להרגל מהר מאוד.


2. חמש דקות בגן עדן

לא צריך לחשוב על קריאה של ספר שלם כל יומיים. מספיק להתחיל במנות קטנות. אם בכל יום תקראו 5 דקות או חמישה עמודים, או תגדירו מסגרת זמן ספציפית בלוז שלכם, כבר תוכלו להבחין בהרגל חדש של קריאת ספר. גם זמן מאוד קצר ומוקצב, יגרום לספר להסתיים בשלב כזה או אחר, ואתם עשויים גם להתמלא בהשראה מכך.


3. תתמלאו בהשראה

כדאי ומומלץ לקרוא ספר שמספק השראה ליצירתיות, ולא בהכרח חובה לבחור ספר כבד ועיוני. כאשר המוח מקבל רעיונות וחומר למחשבה מספר עיוני, הוא מתעורר והופך להיות הרבה יותר ערני, וזו לא המטרה שלנו לפני השינה. בכללי, בחרו לקרוא בתחום שאתם אוהבים ומתעניינים וזה יזין אתכם בהתלהבות.


4. כמו אמא ואבא

ההבנה שאתם הדוגמה עבור ילדיכם, תעודד אתכם לקרוא. הורים, מהווים מראה עבור הילדים, וברצון הכללי שואפים להקנות לילדים את הכישורים של קריאה והתפתחות. לכן, אם ההורה מהווה מודל טוב לחיקוי מבחינת קריאת ספרים, זה כשלעצמו יכול לעודד את הילדים לקרוא גם.


5. עומדים בחוזה "ומצ'פרים"

צרו התחייבות ותגמול. אפשר להתחייב מול בן משפחה, חבר/ה, כמו למשל לקבוע מנהג שפעם בשבוע אתם מדברים על מה שאתם קוראים. זה ירתום אתכם ואותם ובכלל יכול להוות בסיס לשיח משובח.

46 צפיות0 תגובות
001-whatsapp.png
bottom of page