top of page
חיפוש

אילו אפליקציות יעזרו לי לארגן את הזמן?

עודכן: 31 בינו׳ 2023

הטלפון הוא מסיח דעת רציני שעשוי לפגום בפרודוקטיביות שלנו. נמצא כי אנו נוגעות בטלפון שלנו בין 200-440 פעמים ביום. בכל פעם כזו ידרשו עד 16 דקות על מנת לחזור לריכוז הקודם. עוד נמצא כי צפצופי הטלפון גורמים להפרשת קורטיזול, שזהו הורמון הלחץ, ופוגעים ברמת האושר שלנו ובמערכות יחסים.


פורסם ב:

מגזין אינפיניטי



ואם אתן חושבת שאצלכן זה לא ככה... אני רוצה לשאול אתכן: מי מזדהה עם התרחיש הבא?

  1. פותחת את עמוד הפוסט.

  2. עוברת לטאב הבא במחשב.

  3. בוחרת מוסיקה.

  4. חוזרת לפוסט.

  5. משנה שוב ושוב כותרת.

  6. העין צדה את הטלפון.

  7. בודקת את הווצאפ.

  8. פותחת YNET ומרפרפת.

  9. חוזרת לכתוב פוסט.

  10. כותבת שורה ראשונה ומוחקת.

  11. פותחת אפליקציית משימות.

  12. מכניסה מטלות להיום.

  13. עונה למייל שקפץ.

  14. חוזרת לפוסט.


אני עובדת עם נשים הסובלות מהפרעת קשב שככה נראים חיי היום-יום שלהם.

מדובר בנשים אינטליגנטיות, מוכשרות, יצירתיות, מקוריות, מלאות אנרגיה ואמביציה, אבל - הן מוסחות, דוחות, מתקשות להתרכז ולסיים משימות, מה שגורם לחוסר ביטחון והלקאה עצמית. הפיתויים הטכנולוגיים מקשים עוד יותר, אבל יש גם חדשות טובות. אם נדע לשלוט בהם, נוכל לנצל את הטכנולוגיה לטובתנו! איך אפשר להתגבר על אפליקציות באמצעות אפליקציות? אני מעבירה סדנאות בנושא ארגון זמן כבר 15 שנה, ואלו האפליקציות ה"טובות" שיעצרו את אלו ה"רעות", ויעזרו לכן להתייעל ולהיות הרבה יותר אפקטיביות!



1. כלי ארגון

אחד הקשיים הכי משמעותיים שלנו הוא ניהול הזמן והמשימות. לכן חובה להכניס יומן דיגיטאלי או מערכת משימות ממוחשבת (ממליצה על: a-calendar, ToDoList). בצורה כזו אפשר להכניס שליטה בחיים שלנו, לתעדף משימות, להגיע לחשובות, והכל בצורה גמישה, פשוטה ומדויקת.


2. תכנון משימות קטנות ופשוטות

לא מספיק יומן. משימה גדולה (כמו "לכתוב פוסט") יכולה להראות מייגעת, ועל כן נימנע מלהתחיל אותה גם אם תהיה רשומה שם. פירוק המשימה לתתי משימות, זה מה שיגרום לנו להתחיל יותר בקלות (לדוגמא: כתיבת רעיונות, כותרות, פסקה, נושא 1 וכו'). ולא רק להתחיל, אלא גם להמשיך, כי מחקרי מוח מצאו שבכל פעם שאתן מוחקות משימה המוח שלכן מפריש דופמין (הורמון השומר על הקשב)! לצורך כך, אפשר להיעזר בכלים למיפוי כמו: https://bit.ly/3n3isrx או: https://bit.ly/3xd9z3E.


3. היפר פוקוס

אחרי שמתחילים, אפשר להגיע למצב המדהים שנקרא: היפר פוקוס. זהו מצב בו הצלחתן להיכנס לZONE, ואז אי אפשר לעצור אתכן! אתן שם עמוק בפנים, לא מרימות את הראש מהמחשב ואין עצירות. זוהי ההתמסרות למטלה. הבעיה שכל הפרעה חיצונית במצב הזה יכולה להוציא אתכן ממנו. ולכן ממליצה להשתמש באפליקציית NANNY החוסמת אפליקציות מפריעות, או אפילו Digital Detox המנתקת אתכן מהכניסה לטלפון לזמן שהגדרתן.


4. סביבה נטולת הסחות

הסביבה מאוד משפיעה על הריכוז שלנו, ולכן רצוי לארגן אחת כזו עם כמה שפחות הסחות דעת. חדר ריק ונקי, ללא אנשים שעלולים להפריע, רצוי לא בבית עצמו (שם המטלות קוראות "הצילו"). כדאי מאוד להשתמש באוזניות ממסכות רעשים או מוסיקה (האהובות עליי: sony WH-1000XM3), וכדי לא לשקוע בחיפוש פלייליסט במקום לעבוד, כדאי להשתמש ב Noisily אשר מציעה לבחור מבחר של קולות רקע שיעזרו לריכוז.



5. סדר עדיפויות

יש כל כך הרבה משימות בחיים, איך יודעים מה הן החשובות? ומגיעים אליהן? האפליקציה Prioritizer עוזרת לתעדף מה יותר או פחות דחוף בחיי. מכניסים אליה את כל המשימות לאותו היום ולוחצים על כפתור start prioritize. היא בתגובה שואלת בצורה פשוטה מה יותר חשוב בין שתי משימות, ועל שילובים אפשריים של משימות. לבסוף היא מציגה רשימה של תיעדוף, ומניסיון היא מאוד מדויקת! ואם נוסף בלת"מ במהלך היום, פשוט מוסיפי אותו, והאפליקציה עוזרת לתעדף שוב! בלי להיעלב או להתעצבן...


לסיכום, כמו שאומר המשפט: If we can't beat them, join them - כך גם עולמו של הטלפון שלנו, יכול להוות מסיח ומבזבז זמן, ויכול להיות גם ההפך! השתמשו בו בחכמה והוא יביא אתכן רחוק!


181 צפיות0 תגובות
001-whatsapp.png
bottom of page